XI. MODEL NAUCZYCIELA PRZEDSZKOLA NR 8
DOBRY NAUCZYCIEL I WYCHOWAWCA TO KTOŚ , KTO:
W relacjach z wychowankami:
1. Jest przyjacielem dziecka, wspiera go w rozwoju.
2. Zna i przestrzega prawa dziecka.
3. Jest otwarty na problemy dziecka i jego otoczenia.
4. Jest kreatywny i empatyczny,
5. Częściej stosuje nagrody i niż kary.
6. Zawsze dotrzymuje umów, przyrzeczeń, dochowuje tajemnic.
7. Potrafi przyznać się do pomyłek i błędów.
W relacjach z rodzicami:
1. Wspomaga rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej.
2. Pogłębia wiedzę rodziców - informuje o osiągnięciach
i ewentualnych trudnościach dziecka.
3. Wspólnie z rodzicami ustala tok postępowania i formy oddziaływań
wychowawczych.
4. Uznaje prawo głosu rodziców w ważnych sprawach dotyczących
dziecka.
5. Stwarza podstawy do budowania partnerstwa we współdziałaniu
głównych środowisk edukacji dziecka.
6. Zna warunki życia dziecka i zainteresowania.
7. Odznacza się kulturą osobistą i taktem pedagogicznym.
W relacjach z przedszkolem:
1. Łatwo nawiązuje kontakty, jest komunikatywny.
2. Potrafi współpracować w zespole, jest koleżeński.
3. Identyfikuje się z przedszkolem i pracą pedagogiczną .
4. Potrafi zaplanować pracę opiekuńczo -wychowawczo –
dydaktyczną zgodnie ze strategią rozwoju przedszkola.
5. Posiada wysokie kwalifikacje zawodowe i stale doskonali
swój warsztat pracy dbając o swój rozwój.
6. Sumiennie i starannie przygotowuje się do zajęć z dziećmi.
7. Podejmuje z własnej inicjatywy różnorodne czynności
poza ustalonym harmonogramem godzin .