Niedziela,

2018-01-21

OTYŁOŚĆ U DZIECI A NAUKA MATEMATYKI

Jesteś tu: » Strona startowa » CIEKAWE ARTYKUŁY » OTYŁOŚĆ U DZIECI A NAUKA MATEMATYKI



                       OTYŁOŚĆ U DZIECI A NAUKA MATEMATYKI.

 

                                    Częstotliwość występowania otyłości wśród dzieci, wzrosła dramatycznie w przeciągu ostatnich lat. Została ona powiązana z wieloma poważnymi chorobami. Nowe wyniki badań wykazały, że może być również powiązana z wynikami w matematyce.

Wyniki wskazują na skomplikowane relacje, pomiędzy nadwagą u dzieci, a ich społecznym funkcjonowaniem oraz stanem emocjonalnym.
                                   W porównaniu z dziećmi, które nigdy nie były otyłe, zarówno chłopcy jak i dziewczęta, których otyłość trwała od początku przedszkola do piątej klasy, osiągali gorsze wyniki w testach matematycznych, począwszy od pierwszej klasy.
                                   Ponadto, dziewczęta, które były długotrwale otyłe, wykazywały słabsze umiejętności społeczne, co częściowo wyjaśnia słabsze wyniki w matematyce. Zarówno dla chłopców jak i dziewcząt długotrwale otyłych, charakterystyczne było poczucie smutku i samotności. Dzieci te były również bardziej niespokojne, co także może wyjaśniać ich słabsze wyniki w tej dziedzinie.
                                   Wyniki udowodniły, iż długotrwała otyłość u dzieci, zwłaszcza w początkowym okresie dzieciństwa, może być szkodliwa dla ich społecznego funkcjonowania, samopoczucia oraz wyników w nauce. Dlatego ważna jest odpowiednia dieta.

 

 

Źródło tekstu: portal wiedzy o pediatrii

za Child Development, 2012; DOI: 10.1111/j.1467-8624.2012.01803.x